Sunday 6 March 2011

Hari Sorang-sorang Dunia! Aku jumpa Orang beromen

Hari nie aku sorang-sorang je. Pergi tesco, jusco, makan, balik rumah, semuanya sorang-sorang. Tapi harinie, semuanya sorang-sorang. hehe. Maklumlah, dah gaji. Sorang-sorang pon jadilah. Asalkan segala benda yang aku nak buat settle.

Tadi aku nak g tesco jap. Nak bayar duit berukbeng yang macam haram nie.  Yela, hari nie je kot aku free nak bayar bil. Kalau tak memang bizi memanjang je. Kang tak bayar, internet aku makin lembab je. Dah bayar pon lembab jugak, hampeh! Dah la masa aku pergi tu tengah hujan. Basah kuyup ar aku sampai tesco tu. Maklumlah, aku pergi naik motor je. Tak mampu lagi nak beli kereta Ferrari.

Dengan pakaian yang basah-basah tu, aku terus masok carik kaunter celcom. Dah ar orang tengok aku je sebab pakaian aku basah. Macam tak pernah tengok orang je. Ah, lantak ar. Bukan aku ada sakitkan hati korang pon. Sampai-sampai je kat kaunter celcom, aku terus tanya kat amoi tu.
"Wa mau bayar bil berukbeng,"
"Tak boleh liao, sudah limit. U datang besok la,"
"Hari nie tak boleh kew? Wa malas mau datang lagi,"
"Memang tak boleh le, U pergi Jusco sebelah bayar."


Peh! Memang haram betul. Ada kew patut dia halau gua suruh pergi bayar kat jusco. Aku nak komplen ah macam nie. Kecewa betul dengan layanan yang dia bagi tu. Nasib baik ar jusco tu sebelah je. Tapi takpe, Memang niat aku nak pergi jusco pon. Nak carik menatang-natang yang penting dalam hidup aku. 

molot-molot
Dalam perjalanan nak ke jusco tu, tiba-tiba pulak aku terjumpa sepasang kapel tengah beromen. Baik je beromen kat dalam kereta tu. Goyang-goyang je tengok kereta dia. Tak sempat aku nak tangkap gambar dieorang. Handset aku dah basah pulak. haha. Agak-agak ar nak beromen tu, pilih tempat yang baik sikit ar. Nie tak, kat dalam kereta pon jadi. Tau ar hari hujan kan. Syok nak beromen! Kang kene tangkap dengan Jabatan Agama tak sia-sia je dapat masuk hotel besi free.

1 comment:

tomato said...

huiii ceq bawah umur g . apekah ini ??? T__T