Tuesday 8 March 2011

Kenapa Blogger Sekarang Lagi Suka Entri Bersegmen? Tak Ada Idea Kew Nak Menulis?

Gua tadi blogwalking dari blog ke blog. Asik-asik yang gua jumpa entri segmen, segmen dan juga segmen. Ah, bosan gile gua tengok. Tak ada entri nak buat kew sampai join segmen-segmen macam tu? Kalau segmennya lain-lain tak apalah. Tapi hampir semua kot segmen penganjur yang sama jugak. Mengalahkan segmen Blog Pilihan Malaysia.


Gua bukan jeles, cuma gua pelik je. Kenapa korang berabis masa join segmen-segmen yang tak berfaedah tu? Naikkan nama korang kew kalau lu join segmen macam tu? Penganjur segmen tu jugak yang naik. Gua tak kisah sangat kalau lu nak join segmen-segmen macam tu. Cuma pelik jelah, korang macam tak ada benda lain je nak tulis. Terus terang lah gua memang tak suka nak menulis ataupon nak baca entri bersegmen macam tu.

Bila korang selalu join entri bersegmen macam tu, pembaca yang datang ke blog korang pon akan naik muak la. Jangan harap la pembaca nak datang lagi blog kau tu. Serious gua cakap, korang tak akan jadi bagus kalau korang selalu join benda tak berfaedah tu. Orang tak akan respek dengan penulisan kau, sebab entri bersegmen macam tu.


Apa guna ada blog tapi update dengan entri bersegmen macam tu yang selalu korang join tu. Korang ada blog sebab nak join segmen-segmen macam tu  kew? Ada blog jadi lah diri sendiri. Tulislah dengan diri kau sendiri dengan ikhlas. Tak payah korang nak buang karan taip-taip entri sebegitu. Orang akan baca penulisan kau. Seorang pembaca yang membaca entri kita akan beranak-pinak menjadi ramai pembaca. Ah, terserah korang lah. Kalau gua tulis macam nie mesti ada orang kutuk. "Blog dia biarlah". Tapi satu je gua nak pesan. Tak ada faedah pon korang buat benda tu semua. Segmen-segmen nie cuma perangkap je. Korang dipergunakan olehnya. 

3 comments:

E'in said...

ala... biarkan jela dowg nk post ape.. masing2 punye blog kan..

khai said...

haa. da agak da, cuma pendapat aku je.

esprsso__ said...

ye. setuju.